Napęd 4x4

<<

Kali

Posty: 672

Dołączenie: 15 Cze 2009 19:03

Post 05 Sty 2015 11:59

Re: Napęd 4x4

Zacznij od wymiany olejow. Jak to nie pomoze to zacznij sie martwic. Potem szukaj kogos od regeneracji haldexow. Powinienes sie zmiescic w 3tys zl.
<<

Jedrula

Posty: 13

Dołączenie: 25 Lut 2014 21:48

Post 05 Sty 2015 13:17

Re: Napęd 4x4

insignia4 napisał(a):Witam, mam ten sam problem z Insignią 2.0 diesel 4x4 2010 rok. Od pewnego czasu przy szybszym skręcaniu samochodem szarpie. Zdarza się to nie zawsze, ale dość często, szczególnie gdy auto przejedzie jakąś trasę w miarę stałą i dynamiczną prędkością i potem jeździ wolniej i dużo skręca po mieście. Pojechałem z tym w pierwszej kolejności do znajomego mechanika. Przejechaliśmy się, ale jak na przekór wtedy się nic nie działo a on powiedział że jest zima i raz po raz może coś tam się ślizgnąć, szarpnąć etc. Stwierdziłem więc, że jadę do salonu Opla. Tam powiedzieli, że potrzebowali by auto na jeden dzień do obserwacji, aby nim pojeździć itd. Samochód oddałem i po południu dostaję telefon, że już wiadomo co jest przyczyną. Pojechałem do nich i po rozmowie z jednym z pracowników się przeraziłem. Powiedział, iż jest to most tylny, który okazał się wadliwy i mieli już parę takich przypadków. Dzieje się to właśnie przy gwałtowniejszym ruszaniu, skręcaniu, kiedy to auto załącza napęd na 4 koła. Podobno GM testowało wymiany olejów, uszczelek, filtrów i rożnych tego typu rzeczy w tym moście, ale nic to nie pomagało i trzeba wymienić cały most. Koszt 17 tys. zł. Pytanie do was, czy gość był po prostu zwykłym naciągaczem czy rzeczywiście tak jest ? Spotkaliście się już z takim przypadkiem, że trzeba było wymieniać cały most? Macie może jakieś pomysły, gdzie się udać, co robić ? Bo dla mnie ta sytuacja jest co najmniej nie nienormalna, żeby w aucie o przebiegu 110 tys. , wartości niecałe 60 tys. zł wymieniać część za 17 tys. zł.

edit:
Dodam jeszcze, że na komputerze samochodu nie pokazuję żadnego błędu z tym związanego jak u innych użytkowników.


Hej, wspolczuje ASO, bo to jest jawne naciaganie.

U mnie byly takie same objawy, diagnoza -> przelewanie sie olejow w tylnim moscie. Po 1 naprawie byl spokoj na kilka miesiecy. Potem znowu problem powrocil, naprawa gwarancyjna, po ktorej pekly wezyki od oleju (dopiero wtedy pojawil sie komunikat o bledzie), dluga walka z ASO i zgodzili sie to naprawic i tym razem skutecznie.
Wymiana uszczelek olejow to koszt okolo 2tys a nie 17.
Poszukaj na allegro regeneracja haldex opel jest jeden kolo kolo Czestochowy co to robi za 999, ale w tej chwili nie widze aukcji.

Pozdrawiam

Forum Opel Insignia poleca:

<<

norbi333

Posty: 510

Dołączenie: 23 Paź 2013 18:40

Post 05 Sty 2015 19:01

Re: Napęd 4x4

Jedrula napisał(a):Wymiana uszczelek olejow to koszt okolo 2tys

Moje ASO mówiło o podobnej cenie.Aczkolwiek na szczęście nie mam problemów z napędem
Jest Insignia polift biturbo 227 koni i Insignia 2.0 Biturbo przedlift 236 koni
<<

fuli

Posty: 64

Dołączenie: 05 Lis 2014 21:59

Post 07 Sty 2015 21:05

Re: Napęd 4x4

No to mnie też dopadło... znany komunikat pojawiał się u mnie 3 razy w przeciągu 7 tyś km. Jako, że ja nie odczuwałem żadnych problemów z autem, żadnego szarpania, tym bardziej, że bączki kręciłem na śniegu do testu i tył ładnie pracował :P także dla mnie raczej wyglądało to na problem z komunikacją/okablowaniem. Nie chciałem bagatelizować sprawy, więc pojechałem dzisiaj do ASO na diagnozę i po rozmowie z mechanikiem dowiedziałem się iż wygląda to na właśnie taki problem ...komunikacji. Po podpięciu kompa, po jeździe testowej, podniesieniu auta i sprawdzeniu podwozia, wycieków nie ma, mieszania olejów też nie, bo tył by stukał przy jeździe testowej, więc tarczki się nie skleiły, a dzieje się to, gdy oleje się zmieszają. Był jakiś błąd od tego zaworu sterującego, więc jedynie co to go odpięli i przeczyścili styki preparatem jak i na wtyczce do sterownika na haldexie. Podszedłem do mechanika jak miał auto na podnośniku i wyjaśnił mi ,że im GM wysyła co jakiś czas listę zalecanych rzeczy jakie mają robić przy różnego rodzaju przypadkach i tak w przypadku właśnie znanych nam komunikatów najpierw:
1) wgrywają najnowszy soft do auta jak i haldexu (bo była łatka na błędy przy zachowaniu się w niskich temperaturach, błędy komunikacji itp. itd.) - ale już miałem najnowszy soft
2) czyszczą złączki/wtyczki - klasyczne psiknięcia preparatami
3) wymieniają olej, filtr ale tylko jeden olej tam przy zaworze, czyszczą zawór, bo ponoć na nim/w nim robią się jakieś "gluty", komorę czyszczą preparatami spuszczają to i zalewają nowym olejem i zakładają nowy filtr (cena ok 600zł)
4) jak to nie pomoże i są te błędy dalej, ale co ważniejsze te tarcia, stuki, buczenie o których mowa w postach wyżej to wtedy wyciągają wszystko i rozkręcają wymieniają filtr, oleje obydwa, uszczelki itd.
5) jak to nie pomaga to już zostaje wymiana całej tej skrzynki

...dodam też, że pytałem o te oleje w haldexie zarówno ASO jak i GM nie wymieniają tych olejów tak od siebie czy po jakimś danym przebiegu. Jedynie wtedy gdy są jakieś problemy z autem i to głównie z buczeniem/stukami/przycinaniem kół. Nie ma żadnych zaleceń, że po danej ilości km lub okresie czasowym należy je wymienić. Niby jest to bezobsługowe...choć sami wiemy jak to wygląda choćby po tym wątku

...no nic ja jeżdżę dalej, póki co jeździ się super, tylko taki komunikat pojawia się i psuje humor, bo żadnej zmiany nie można odczuć, a na tym lcd taki komunikat wygląda groźnie. Będę dalej informował co dalej w mojej kwestii, oby to tylko właśnie taka pierdołka komunikacyjna, albo usyfiony ten zawór.
Insignia 2011 4x4 jeszcze 160KM ...
<<

insignia4

Posty: 2

Dołączenie: 05 Sty 2015 11:16

Post 07 Sty 2015 22:28

Re: Napęd 4x4

Był ktoś na regeneracji haldex poza ASO? Polega to na wymianie uszczelek, olejów itd. czy na czymś innym? bo u mnie w aucie coraz gorzej z tym szarpaniem, tym bardziej, że teraz jeszcze długą trasę zrobiłem, więc musiałbym gdzieś się udać z tym problemem.
<<

ike

Posty: 462

Dołączenie: 08 Wrz 2012 15:29

Miejscowość: Warszawa

Post 08 Sty 2015 03:24

Re: Napęd 4x4

ktoś pisał na forum vectra-unlimited w zakładzie pod Częstochową, ponoć pomogło
<<

Gawara

Awatar użytkownika

Posty: 36

Dołączenie: 12 Gru 2013 14:47

Miejscowość: Warszawa

Post 04 Lut 2015 22:09

Re: Napęd 4x4

A ja mam pytanie czy napęd 4x4 można odłączyć ?

Znalazłem ogłoszenie a tam na zdjęciu jest coś takiego :


Image



Pytam bo u mnie nie ma takiej opcji :( a do stania w korkach by się przydało :)
Pozdrawiam

Gawara
<<

jurass

Posty: 218

Dołączenie: 07 Lip 2011 01:45

Miejscowość: Wa-wa

Post 07 Lut 2015 00:06

Re: Napęd 4x4

Napęd 4x4 w Insignii nie jest napędem stałym. Tylna oś jest dołączana automatycznie w przypadku wykrycia poślizgu kół przednich, co na pewno nie ma miejsca podczas stania w korku. Zaznaczenie tej opcji dla trybu sport, wg instrukcji, powoduje przekazywanie większego momentu na tylną oś. Większego niż przy opcji niezaznaczonej. Jeśli dobrze rozumiem konstrukcję tego układu napędowego, to wał przekazujący napęd na tylną oś kręci się cały czas, więc zużywa dodatkową energię. Sprzęgło Haldex, które dołącza oś tylną znajduje się bezpośrednio przed nią.
(ST 1.6T Cosmo MY2011.5 - już historia) ===> ST 2.0T 4x4 Executive MY2014.5
<<

Sebastian_Insignia

Posty: 8

Dołączenie: 05 Mar 2015 20:07

Post 05 Mar 2015 20:25

Re: Napęd 4x4

Witam

Trzy dniu temu zakupiłem Insignię 2.0 turbo 220 Km 4X4. Po powrocie do domu i parkowaniu zaczęły się problemy z szarpaniem, przycinaniem kół itd - objawy jak u wszystkich powyżej. Mocno się podłamałem - na samochód składałem długo :) więc taka usterka to dramat. Byłem dzisiaj w serwisie w Krośnie - tam powiedzieli mi że może to być problem z AWD, jednak oni - cytuję " nie mają odpowiedniego sprzętu aby móc naprawić dyfer, po prostu są za małym serwisem". Powiedzieli żeby nie wymieniać oleju bo to nic nie da - zgrzały się jakieś płytki i tego nie da się już naprawić. Proponują wymianę całego mechanizmu - bagatela 17 000 zł. Wydaje mi się że to jakaś ściema, zresztą kompetencje "fachowców" z serwisu mocno odbiegały od normy"...
Tak czy inaczej przeczytałem cały wątek - i wydaje mi się że najsensowniejsze będzie poddanie całego AWD regeneracji.
Koszty wymiany samego oleju to ok 700 zł - regeneracja całego mechanizmu w Częstochowie to ok 1000 zł - szkoda było by wydać kasę na olej gdy okaże się że cały mechanizm jest do regeneracji.
Czy ktoś naprawiał mechanizm w przytoczonym serwisie w Częstochowie?
Jeżeli tak to proszę podzielić się spostrzeżeniami.
I jeszcze jedno - czy samochodem można normalnie podróżować? Mam do Częstochowy 420 km więc nie wiem czy mogę spokojnie jechać... Mam nadzieję że dalsza jazda nie pogorszy sprawy...
<<

fuli

Posty: 64

Dołączenie: 05 Lis 2014 21:59

Post 05 Mar 2015 20:29

Re: Napęd 4x4

Nie nie i jeszcze raz nie !!!! Co za ściema z wymianą całości. Owszem płytki się ścierają przez olej właśnie ze starości albo przez mieszanie się olejów to już trzeba stwierdzić.... natomiast sama wymiana oleju może jak najbardziej pomoc... wkleję co napisałem na sąsiednim

http://opel-insignia.com.pl/viewtopic.php?t=1042
Insignia 2011 4x4 jeszcze 160KM ...
PoprzedniaNastępna

Forum Opel Insignia poleca:

Powróć do Zawieszenie

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

cron