Insignia 1.4 turbo

<<

rrodrigezz

Posty: 2

Dołączenie: 10 Maj 2017 19:06

Post 25 Lip 2017 16:38

Insignia 1.4 turbo


Witam jako ze nosilem sie z zamiarem zmiany auta na wieksze. Postanowilem kupic insignie. Bilem sie z myslami czy disel czy benzynka. Wybor padl na benzyne ze wzgledu na krotkie dystanse ktore pokonuje autem. Z silnikow ktore mialem do wyboru. Odrzucilem 2.0 nie potrzebowalem wyscigowki,
1.8 no cos temu autu brakuje wg.mnie turbo
1.6 uzywalem w wersji sedan paliwozerny sedan na klimce w mieskim ruchu ulicznym 13-16no to lekka przesada jak dla mnie,pozostal mi silnik 1.4 z ktorego jestem bardzo zadowolony mimo usmiechow znajomych jak mowie o tak malej jednostce w tak duzym aucie. Ale za duzo sie rozpisalem.... SORY . Do czego zmierzam prosze Was o opinie podpowiedzi czy taka jednostke 1.4 turbo ktora uzytkuje jest mozliwosc zawirusowac. 140KM to troche malutko a po drugie moment obrotiwy no przydalby sie wyzszy. Czy ktos z Was drodzy koledzy ma ten sam problem. I zastanawial sie nad tym badz uzytkuje? Prosze o wypowiedzi podpowiedzi jestem lajkiem przeszukalem forum ale nic nie znalazlem z gory dziekuje.
<<

coolmobil

Posty: 205

Dołączenie: 21 Kwi 2015 10:56

Post 25 Lip 2017 21:07

Re: Insignia 1.4 turbo

Nawet jak ktoś będzie chciał ci zrobić program do 1.4 to pewnie więcej niż 10-20KM nie wyciągniesz. Nadal będziesz odczuwał brak momentu. Za mały silnik.
2.0 żadna wyścigówka jak to określiłeś.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Forum Opel Insignia poleca:

<<

Alex

Awatar użytkownika

Administrator

Posty: 1204

Dołączenie: 19 Sty 2013 00:00

Miejscowość: Iława

Post 25 Lip 2017 21:51

Re: Insignia 1.4 turbo

Przeprogramować sterownik zawsze jest możliwość, tylko jaki będzie tego efekt ? Benzynowe turbodoładowane jednostki łatwiej modyfikuje się mechanicznie (wymiana turbo, wydechu, IC, itp.) niż elektronicznie. Pytanie tylko, czy jest sens pchać się w jakiekolwiek modyfikacje przy tak małym silniku ? Chcesz żeby auto miało fajne przyspieszenie i jednocześnie mało paliło. Tutaj nie ma kompromisów, albo jedno, albo drugie.
<<

kmy

Posty: 171

Dołączenie: 16 Lis 2014 09:03

Post 26 Lip 2017 07:50

Re: Insignia 1.4 turbo

ten silnik powszechnie występuje w astrach J, mokkach, czasem w corsie E, czasem w Adamach.

Niestety, ten silnik charakteryzuje się dość znaczącym spadkiem momentu powyżej 4000 obr/min.
Turbina jest zaprojektowana na maksymalnie 172KM.

Dobrzy tunerzy, przy sprawnym silniku wyciągają z niego do 165KM i około 250Nm, przy czym nadal, ten moment występuje do 4000/min a później ostro leci w dół. Nic więcej z niego nie wyciśniesz.

Przy czym, jak sam napisałeś, skoro wyścigówka Ci nie potrzebna, to po co tuning? Tym bardziej, że jak podkręcisz silnik, i będziesz to wykorzystywał, to wzrośnie Ci spalanie paliwa.
<<

coolmobil

Posty: 205

Dołączenie: 21 Kwi 2015 10:56

Post 26 Lip 2017 09:58

Re: Insignia 1.4 turbo

Wbrew pozorom większy silnik w określonych sytuacjach będzie mniej palił. Ten 1.4 będzie trzeba pewnie mocno kręcić przy jakimś wyprzedzaniu lub dynamicznej jeździe, a np takie 2.0 będzie osiągało to samo bez wysilania sie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
<<

rrodrigezz

Posty: 2

Dołączenie: 10 Maj 2017 19:06

Post 26 Lip 2017 18:41

Re: Insignia 1.4 turbo

Dzieki sliczne za odpowiedzi. Po przeanalizowaniu Waszych wpisow moze to i racja zeby tego silnika nie wirusowac... nie przeszkadza mi taka jazda jak teraz pytalem na forum bo glownie zalezalo mi na podniesieniu momentu obrotowego... Dla porownania wczesniejsze auto ktore mialem to saab 9-3 1.9 TiD z fabrycznym silnikiem o mocy 120KM w jednym z warszawskich warszatow zmienili mi cala mape auta na 160 KM co potwierdzila hamownia wykonywana przed i po zabiegu. Jezdzilem autem 6 lat w trakcie czego zauwazylem zmiane osiagow (oczywiste) zarowno moment obrotowy jak i predkosc. Przy spokojnej jezdzie spalanie nawet spadlo w okresie letnim z wlaczana klima na trasie o nie caly litr. Jesli kogos urazilem badz rozsmieszylem moim postem z gory przepraszam po prostu bylem ciekawy czy w mojej obecnej jednostce jest te wirusowanie oplacalne i jest sens. Wracajac do przedmowcy ktory opisal ze za dokreceniem mocy dodatkowo idzie wymiana turbo ukladu wydechowego itd. To we wczesniejszym aucie nie robilem nic z tych rzeczy. Wymienilem sprzeglo+dwumas. A turbo nie gwizdalo i nie wydawalo dziwnych dzwiekow. Auto sprzedalem z przebiegiem 265000 przy kontroli na stacji diagnostycznej podczas sprzedazy pan zasugerowal wymiane tu cytuje oleju i tyle auto bylo we wzorowym stanie.gdyz przeglady robilem na czas. A olej wymienialem co 10-12tys. Taki tez mam zamiar uzytkowac to auto i mam nadzieje ze wytrzyma mi rownie dlugo jak jego poprzednik. Dziekuje jeszcze raz za wypowiedzi. Pozdrawiam wszystkich uzytkownikow Isi ;)
<<

Alex

Awatar użytkownika

Administrator

Posty: 1204

Dołączenie: 19 Sty 2013 00:00

Miejscowość: Iława

Post 26 Lip 2017 19:29

Re: Insignia 1.4 turbo

rrodrigezz napisał(a):Wracajac do przedmowcy ktory opisal ze za dokreceniem mocy dodatkowo idzie wymiana turbo ukladu wydechowego itd. To we wczesniejszym aucie nie robilem nic z tych rzeczy.

Bo miałeś diesla, którego najprostszą metodą modyfikuje się elektronicznie poprzez zmianę mapy na sterowniku. Natomiast, benzynowe turbodoładowane jednostki, tak jak w Twoim wypadku, łatwiej modyfikuje się mechanicznie - wymiana turbo, wydechu, IC, itp. niż elektronicznie.
Sam jeżdżę dieslem po wirusie z mocą 200 KM/450 Nm.

Forum Opel Insignia poleca:

Powróć do Tunning techniczny

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości