Strona 1 z 2

Błędy/spadek mocy/awaria silnika

PostWysłany: 16 Mar 2019 19:28
przez piotreknirvana
Witam,
Zacznę od początku... kupiłem od siostry insignię z przebiegiem ok . 200000 była strasznie słaba. Silnik 2.0 dth, 130 km rocznik 2010. skrzynia f40.Nie wiedziałem gdzie jest problem więc postanowiłem zrobić chipa. Robiłem go w gcs tuning w luborzycy k. Krakowa. Na hamowni wyszło że ma 92 km co widać na pierwszym wykresie dobrze to widać. Po chipie wyszło prawie 150 km i zero błędów ale dalej brakowało ok . 100 Nm i 50 km. Postanowiłem więc oddać auto do zakładu przy którym mieści się zakład tuningujacy - mają to samo biuro, warsztat etc firma nazywa się auto-max G. Korcala a właściciele są kolegami. Na odbiór i diagnostykę czekałem 4 dni po czym stwierdzono że głównym winowajcą było wgniecenie rury za dpfem i naprawiono mi to na 350 zł i kazano mi się zgłosić żeby znaleźć głównego winowajcę problemu. Było to wczoraj.Nie miałem jak dokładnie przetestować auta do dzisiaj... jechałem obwodnicą i przy 3500-4000 na 3 biegu na monitorze pojawił się błąd o awarii silnika (zdjęcie). Po podłączeniu kompa wyświetliły się błędy ze zdjęć. Po usunięciu błędów chinolem wszystko wraca do normy i po przekroczeniu owych 3500 obrotów sytacja się powtarza i wyświetla błąd P0234-11 czasami dochodzi P003A . Proszę o sugestie.ImageImageImage

Wysłane z mojego Redmi Note 5A Prime przy użyciu Tapatalka

Re: Błędy/spadek mocy / awaria silbika

PostWysłany: 16 Mar 2019 22:16
przez MarTech
Zaworek turbiny? Charakterystyczna usterka dla kodu P0234.

Re: Błędy/spadek mocy / awaria silbika

PostWysłany: 16 Mar 2019 22:44
przez piotreknirvana
Masz na myśli gruszkę / bączka ?

Wysłane z mojego Redmi Note 5A Prime przy użyciu Tapatalka

Re: Błędy/spadek mocy / awaria silbika

PostWysłany: 17 Mar 2019 11:01
przez MarTech
Wiesz co to jest zaworek? Trochę różni się od gruszki. Napisałbym "attuator" lub "gruszka", a napisałem zaworek.
Na przednim pasie go masz koło lewego przedniego reflektora, poniżej dane z katalogu.
https://opel.7zap.com/pl/car/g09/g/8/6-0/#2
Możliwe też, że jest pęknięty akumulator podciśnienia. Trzeba wakupompką zmierzyć podciśnienie przed i za zaworkiem regulacyjnym turbiny.

Re: Błędy/spadek mocy / awaria silbika

PostWysłany: 17 Mar 2019 23:59
przez piotreknirvana
Jutro wymienię ten czujnik i dam znać. A błąd p003a ? to nie jest przypadkiem od turbiny ?

Wysłane z mojego Redmi Note 5A Prime przy użyciu Tapatalka

Re: Błędy/spadek mocy / awaria silbika

PostWysłany: 18 Mar 2019 11:22
przez Nikodem
Witam
Wiem że to żadna podpowiedz i podaje ją do wewnętrznych przemyśleń.
Jeśli chodzi o KODY błędów to proponuje koledze podjechać do jakiegoś Opel ASO, ponieważ często się zdarza, że wszyscy Ci prawilni mechanicy co to mają super komputery, nie posiadają oprogramowania stricte do OPLA co za tym idzie, wychodzą jakieś dziwne KODY błędów i każdy mechanik interpretuje je na swój sposób. Ja tak zrobiłem koszt u mnie w ASO u nieudaczników to 200 zł, ale dostałem wydruk z opisem i wszystko było jasne gdzie doszukiwać się problemu.

Re: Błędy/spadek mocy / awaria silbika

PostWysłany: 18 Mar 2019 11:58
przez piotreknirvana
Będę próbował pewnie w przyszłym tygodniu bo w tym niestety nie dam rady. Póki co auto uziemione pod domem

Wysłane z mojego Redmi Note 5A Prime przy użyciu Tapatalka

Re: Błędy/spadek mocy / awaria silbika

PostWysłany: 18 Mar 2019 17:47
przez MarTech
P003A jest konkretnie od elektrycznej gruszki pod turbiną. Albo będzie potrzebna kalibracja albo jej wymiana, jeśli nie da się skalibrować.

Re: Błędy/spadek mocy / awaria silbika

PostWysłany: 18 Mar 2019 18:46
przez piotreknirvana
Mar tech dzięki za info. Będę zamawiał nową razem z turbiną. Teraz z tunerem się muszę dogadać co z przestrojeniem silnika ...a jak nie to flash i od nowa chip....

Wysłane z mojego Redmi Note 5A Prime przy użyciu Tapatalka

Re: Błędy/spadek mocy / awaria silbika

PostWysłany: 30 Mar 2019 21:45
przez piotreknirvana
A więc wymieniona turbina, kolektor sprawdzony i jest ok, gruszka nowa oraz zawór turbiny jest nowy. Dodatkowo naprawione wydech u dalej brakuje jakieś 80nm i 50 km... jakieś pomysły gdzie tkwi problem?w poniedziałek robię próby przelewowe na wtryskach i sprawdzę kompresję...co jeszcze można sprawdzić jakby to nie pomogło ?

Wysłane z mojego Redmi Note 5A Prime przy użyciu Tapatalka